آموزش افزایش بازدید استوری اینستاگرام
اگر قصد دارید تا با انجام تاکتیک هایی بتوانید میزان بازدید استوری را افزایش دهید، در ادامه این گزارش از میدیوماه با نحوه “افزایش بازدید استوری” اینستاگرام آشنا خواهید شد.
هر یک از ما به هر نحو ممکن و ناممکن، اشخاصی هستیم که می توانیم در طی چند دقیقه یک استوری که می تواند شامل تصاویر، ویدیو، متون زیبا و یا خنده دار باشد را با دوستانمان به اشتراک بگذاریم. اما جدای از این توانایی که هر یک از ما داریم، اگر بدین شیوه برای صفحات فروشگاهی اقدام به استوری کنیم، طبیعتا بازدیدی که بتواند باعث محبوبیت ما شود را نخواهیم دید.
استوری باید همانند پست های صفحه ما هدفمند باشد و در غیر اینصورت فقط فالوورهای خودمان می توانند آنرا مشاهده نمایند! بنابراین در کنار تجربه و تمام ذهنیتی که در مورد استور گذاشتن داریم را باید کمی از خودمان دور کنیم و به دنبال راه و روش جدید و مطمئن باشیم که می توانند باعث محبوبیت و در نهایت کسب درآمد هر یک از ما شود.
عناوینی که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت؛
- صفحه اینستاگرام خود راعمومی کنید
- اجرای برنامه هدفمند برای انتشار استوری
- استفاده از هشتگ های مختلف
- بازی با استیکر پرسش و پاسخ
- محصولات را آنباکس و تست کنید
- خودتان را منشن کنید
- استفاده از لوکیشن
- استوری های پربازده را هایلایت کنید
- طراحی خلاقانه استوری
- بازدید استوری های مختلف را آنالیز کنید
- طراحی چالش پربازده با جایزه ویژه
۱- صفحه خود را عمومی کنید
اولین و مهم ترین قدمی که شما باید برای محبوب شدن بردارید، تغییر حالت حساب کاربری از private به public می باشد. اما برخی بر این باور هستند که نباید صفحه اینستاگرامی را تبدیل به صفحات عمومی کرد! متاسفانه این یک باور اشتباه می باشد چرا که برخی در صفحات شخصی خود و بدون ایجاد صفحه جداگانه اقدام به تبلیغات میان ۵۰ فالوور خود می کنند!
بطور کلی زمانیکه یک مشتری در حال تماشای محصولات مختلف است، سعی می کند تا تمام محصولات را یکجا ببیند و از بین تمام محصولات یکی را به دلخواه انتخاب خواهد کرد. اما زمانیکه یک مشتری وارد صفحه بسته و شخصی شما می شود، باید درخواست بدهد و شما بعد از چند ساعت به او اجازه بازدید از فروشگاه آنلاین خود را بدهید.
یقینا چنین چیزی نتیجه مثبت نخواهد داشت! اگر صفحه شما که در زمینه X در حال فعالیت هستید، مشتری آنلاین می تواند با سرچ ساده در اینستاگرام، صفحاتی که در زمینه X فعالیت می کنند را پیدا کند و وسیله مورد نظرش را خریدی نماید. پس شما باید صفحه فروشگاهی اینستاگرام خود را آزاد نگه دارید تا مشتریان مختلف بتوانند محصولات شما را مشاهده کنند.
۲- اجرای برنامه هدفمند برای انتشار استوری
انتشار استوری باید به هر گونه ای که است، تکراری نباشد و زمانیکه فالوورها مشاهده می کنند بتوانند احساس خوشایندی را درک کنند! از این رو نباید یک تصویر را به طراح تصاویر بدهیم و هر روز همان تصویر را استوری کنیم!!! این واقعا اقدام خسته کننده ای نه تنها برای شما بلکه برای فالوورهای شما نیز می باشد!
اما یک راه را در این مورد به شما آموزش خواهیم داد که می تواند به شما کمک کند. اگر شما یک حساب فروشگاهی را جدیدا آغاز کرده اید و هنوز کار خاصی انجام نداده اید، توصیه می شود هزینه ای به طراح عکس بپردازید و از او بخواهید تصویر گرافیکی png و لایه باز را هم در ابعاد استوری اینستاگرام و هم در ابعاد پست اینستاگرام طراحی کند. این تصاویر یک فریم و قاب هستند که شما می توانید خودتان عکس های مختلف را در آن طراحی کنید.
پس شخص طراح فقط یک فریم به شما خواهد داد و قرار نیست محصولات شما را در تصاویر قرار دهد چرا که شما می توانید با استفاده از برنامه هایی همچون فتوشاپ تصاویر محصولاتتان در آن جای دهید! پس خودتان نیز وارد طراحی تصاویر خواهید شد تا هزینه طراحی را به کمترین میزان ممکن برسانید و می توانید دقیق تر به فروشگاه خودتان تسلط پیدا کنید!
۳- استفاده از هشتگ های مختلف
همان گونه که می دانید استوری همانند پست های اینستاگرامی در بخش Search اینستاگرام، قابل مشاهده است و به شرطی که شما با استفاده از هشتگ ها و منشن های مناسب به هوش مصنوعی اینستاگرام نشان دهید که در چه زمینه ای استوری گذاشته اید! جدای از این بحث بعد از یک مدت دیگر نیاز نیست شما هشتگ هایی را در استوری ثبت کنید چرا که برای اینستاگرام و سایر کاربران شناخته خواهید شد و حتی باز هم شما را فالو نکنند، شما در سرچ اینستاگرام برای آنها قابل مشاهده خواهید بود.
اما همیشه باید دست خود را بر روی هشتگ هایی بگذارید که توسط کاربران مختلف هر روز سرچ می شود و شما با تعدادی لایک و مشاهده شدن در اینستاگرام می توانید در صدر قرار بگیرید و زمانیکه در صدر قرار بگیرید قطعا روزانه میان کاربران مختلف دیده خواهید شد و آنها برای مشاهده پیج شما هم شده باشد، شما را فالو خواهند کرد تا در صورت عرضه محصولی جدید آنرا از شما خریداری نمایند.
۴- بازی با استیکر پرسش و پاسخ
یکی از قابلیت هایی که در نسخه های اخیر اینستاگرام به آن افزوده شد، استیکر پرسش و پاسخ است که شما از فالوورهای خود یک سوال میپرسید و آنها می توانند به دلخواه به سوالات شما پاسخ دهند. اما این بستگی به خودتان دارد تا با استفاده از خلاقیت و زمینه فعالیتی که در حال کار کردن بر روی آن هستید، سوال های مرتبط را هر چند مدت یکبار بپرسید تا فالوورهای شما نسبت به سوالی که پرسیدید، پاسخ خودشان را ثبت کنند.
در مقابل شما نیز پاسخ های مناسب را با سایر فالوورها به اشتراک بگذارید تا سایر فالوورها هم به پرسش شما پاسخ دهند! از این رو شما به مرور شناخته خواهید شد و میان کاربران مختلف جای پیدا خواهید کرد و می توانید با افزایش فروش چشمگیری روبرو شوید که در اصل به مرور فالوور بیشتر و در نهایت با افزایش بازدید استوری روبرو خواهید شد.
۵- محصولات را آنباکس و تست کنید
از آنجاییکه نه تنها در کشور ما بلکه در سرتاسر جهان، کلاه برداری اینترنت یکی از رایج ترین مشکلات کاربران و خریداران اینترنتی می باشد که سالانه تعداد زیادی از کاربران این مشکل را گزارش میدهند. بطور کلی یک سری نکات برای انتخاب و خرید از سایت فروشگاهی وجود دارد که باید قبل از خرید اطلاعات کلی داشته باشید
از این رو اگر شما محصولات مختلفی را در پیج اینستاگرامی خود میفروشید، توصیه می شود به کمک یک دوربین و میر و یک اتاق پر نور، محصول را از کارتن باز کنید و بصورت کامل آنرا شرح دهید و در مورد گارانتی و مزایای آن حرف بزنید و از فالوورهای پیج خود بخواهید نظرشان را در مورد محصول و ویدیو ضبط شده اعلام کنند. این گونه به مرور زمان فروش بسیار زیادی را کسب خواهید کرد.
۶- خودتان را منشن کنید
تصور کنید که شما وقت زیادی را برای طراحی و انتشار استوری گذاشته اید و اما علیرغم بازنشر در اینستاگرام، بصورت اسکرین شات در صفحات اجتماعی مختلف منتشر شود. از این رو برای اینکه بتوانید خودتان را به سایر کاربران معرفی کنید، باید در تصویر طراحی شده آدرس صفحه و آدرس سایت را منتشر کنید تا افراد سودجو از شما سوء استفاده نکنند.
۷- استفاده از لوکیشن
برخی از کاربران اینستاگرام در کنار جستجو هشتگ، اقدام به جستجو لوکیشن می کنند که در هر لوکیشن و منطقه ای که شما پست را استوری می کنیدف توسط این دسته از کاربران دیده خواهید شد. اما چه بسا که شما از منطقه عبور کنید و لوکیشن استان را هم در کنار منطقه ای که هستید را در استوری ثبت کنید. برای مثال اگر کسب و کار شما در منطقه جردن است، در کنار لوکیشن شما در منطقه جردن می توانید لوکیشن دوم را که استان تهران می باشد را در استوری بیاورید که باعث افزایش بازدید استوری شما خواهد شد.
۸- استوری های پربازده را هایلایت کنید
یکی دیگر از اقدامات که در قالب ترفند افزایش بازدید استوری اینستاگرام می باشد، هایلایت کردن استوری های قبلی و پربازده است که به شما می تواند کمک کند تا همیشه استوری هایی که محصولات شما در آنها نهادینه شده اند را مشاهده نمائید. از طرفی دیگر نیازی به تکرار کردن استوری های قبلی ندارید چرا که در صفحه شما تمام محصولاتتان حاضر هستند و با دسته بندی صحیح می توانید مشتریان را به سمت و سوی خرید هدایت کنید.
۹- طراحی خلاقانه استوری
همان گونه که می دانید این روزها بازار طراحی عکس های گرافیکی داغ است و تعداد زیادی فریلنسر در این زمینه فعالیت می کنند که با مشاهده سابقه و رزومه کاری آنها می توانید با پرداخت هزینه طرح را به همراه محتوای آن به طراح بسپارید و بعد از مدت معین آنرا تحویل بگیرید. اما در ابتدا لازم به ذکر است که اگر مسئولیت محتوای طرح برعهده شما می باشد، باید مدت زمان زیادی را برای فکر کردن قرار دهید تا یک طرح با محتوای جذاب را ایجاد کنید. از این رو با بازی دادن ساده ترین کلمات می توانید مشتریان مختلف را به خود جذب کنید.
۱۰- بازدید استوری های مختلف را آنالیز کنید
ممکن است شما در دسته بندی های مختلف کار کنید که در میان n تعداد دسته بندی، شاید دو یا چند دسته از آنها بسیار پربازدید باشند و اما چند دسته دیگر آنها شاید کمترین میزان بازدید را به خود جلب کنند. اما زمانیکه چنین اتفاقی رخ میدهد نشان دهنده موارد ذیل می باشد؛
- محصول بی کیفیت می باشد.
- طراحی ضعیف عکس و عدم استفاده از کلمات جذب کننده.
- محصول کلا بدون کاربرد می باشد.
- بازنشر ضعیف محصول.
- عدم ریختن برنامه هدفمند برای معرفی محصول و…
که باید شما خودتان دلیل را از موارد بالا و یا مواردی که در کسب و کار شما متفاوت است به آن برسید و بعد از رسیدن به ریشه مشکل، اقدام به برطرف کردن آن کنید که طبیعتا مشکل برطرف خواهد شد. اما توصیه می شود در طی این مسیر از افزایش بازدید استوری های پربازدید صفحه غافل نشوید و برای آن ها هم برنامه افزایش بازدید را طراحی کنید.
۱۱- طراحی چالش پربازده با جایزه ویژه
اما بعد از تشریح و توصیف ۱۰ مورد بالا، به یکی از مهم ترین ترفندها برای افزایش بازدید استوری اینستاگرام رسیدیم که بعضی وقت ها می تواند به قدری جذاب باشد که سود شما به دلیل فروش بالا ۱۰ برابر و یا حتی بیشتر شود. این ترفند طراحی چالش می باشد یکی از آخرین کارها در طی نقشه راه شما می باشد! یعنی اینکه شما باید تمام ۱۰ راه بالا را انجام دهید و بعد از کسب محبوبیت و افزایش فالوور، اقدام ایجاد چالش به همراه جایزه ویژه کنید.
از این رو برای طراحی چالش نباید از مضمونی خارج از زمینه فعالیت خودتان استفاده کنید! تمام چالش باید بر اساس زمینه فعالیت شما باشد که بعد از طراحی آن، با پرداخت هزینه که گاها کمی زیاد است، در پیج های مختلف منتشر کنید تا هم بازدید استوری شما افزایش پیدا کند و هم بتوانید محبوبیت بلند مدت پیدا کنید.
سوالات خودتون را در قسمت کامنت بیان کنید
آخرین دیدگاهها